Choko-omelet og avokado smoothie

img_5859

Med inspiration fra @pernille.thyrring har jeg kastet mig ud i en choko-omelet. Den er dog ikke ligeså sund som Pernilles da den er lavet af rester fra gemmerne og de var ikke allesammen de sundeste alternativer. Vil nærmere kalde denne her en proteinrig dessert, ha ha! Vil i prøve den sunde udgave af den her, så smut forbi Pernilles profil på instagram og find opskriften (samt flere andre lækre opskrifter). Hvis i vil lave min kaloriebombe eller bruge den til inspiration til noget sundere er opskriften her:

Selve omeletten:
2 æg
1,5 spsk kakao (jeg brugte den der klassiske chokoladekage-kakao i de brune æsker man kan købe billigt… i ved den med damen med turbanen)
1 tsk vaniljesukker
en lille skvat mælk

Toppings:
Kondenseret, karamelliseret mælk som jeg har pisket op med havsalt
Små flager af havsalt
En spsk hakket mørk kogechokolade
Banan

Derudover har jeg lavet en smoothie, bestående af en halv avokado, en halv banan, 4-5 frosne jordbær, lidt mælk og akacie honning. Den ville nok have været mere lækker på soyamælk, men det havde vi desværre ikke lige!

Skriv et svar

