De perfekte cookies!

fullsizeoutput_3828

img_2809

Det her er virkelig opskriften på de helt perfekte cookies. Jeg har brugt denne opskrift – og den bliver virkelig helt perfekt og det er svært at fucke den op (som jeg ofte gør når jeg bager!) Som ‘fyld’ har jeg puttet 50 g hakkede hasselnødder og 150 g hakket mørk chokolade i (helt alm. kogechokolade). Man kan tilføje alt muligt lækkert i stedet for nødder og chokolade, så længe man holder sig til at det kun er 200 g man kommer i, da det så i sidste ende passer præcis med at hver cookie skal veje 70 g.
Jeg tror ikke det bliver sidste gang jeg laver denne opskrift da jeg har mange ideer til fyld! Man kan f.eks. lave dem med hindbær/hvid chokolade, eller 200 g hvid/mørk/lys chokolade, eller blåbær/mørk chokolade, eller rabarber/hvid chokolade, eller banan og chokolade eller kanel, eller æble/kanel. Valgmulighederne er mange og kun fantasien sætter grænser. De ville sikkert også være gode med hakkede stykker snickers, twix eller andet slik.
Dog står der på opskriften at de skal have 16 min for at blive alm. og 17 min for at blive sprøde og 15 for at blive lidt bløde. Jeg lavede to bageplader på 16 og 17 min, og de blev begge meget sprøde, så næste gang tror jeg at de kun skal have måske 14 min. Det kommer selvfølgelig også an på hvad slags fyld man vælger.
Der står i øvrigt også at der kan ligge 8 på en alm bageplade. Men altså, de bliver ret store så jeg vil ligge 6 maks 7 kugler på en plade. Det blev til 13 cookies med den portion jeg lavede og jeg lavede to plader med 6 og 7 stk. Det er klart mest ideelt med 6 stk – men gad dog ikke lave en hel plade med én cookie hehe. Nå det blev et meget langt skriv om cookies – jeg synes bare i skal følge linket (i får det lige her igen), og se at komme i gang!

Skriv et svar

