20 ting I muligvis ikke vidste…

y99friendsca_20010706_10853.jpg

… højest sandsynligt fordi det er fuldstændig ubrugelig viden! Men jeg er selv ret vild med de her indlæg, når mine yndlingsbloggere laver dem, så måske er der et par stykker eller tre af jer derude der, (forhåbentlig) finder mit indlæg interessant! Så her er en ‘lille’ liste jeg har gået og nedskrevet, med fuldstændigt tilfældige facts, meninger og holdninger fra min side af! Så hvis du lige har en time, så giver du den bare gas (for listen endte altså med at blive lidt længere en først beregnet!) Here it goes!

Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i, når folk lider af søvnbesvær. Specielt folk der har børn – hvordan kan man ikke være træt hele tiden?! På det område er Rasmus og jeg de diametrale modsætninger. Rasmus kan vende og dreje sig hele natten uden at falde i søvn, og jeg skal bare tænke lidt på dyner, hvorefter jeg nærmest kan falde i søvn i stående tilstand. Engang faldt jeg faktisk i søvn på en sofa, midt på dansegulvet til en techno fest – så ja, jeg kan sove alle steder og stort set altid!

Jeg gad virkelig godt, at være sådan en der dyrkede en masse motion, og primært levede af grøntsager, og jeg får altid en masse gåpåmod til at leve et sådant liv, kl. 23 om aftenen hvor jeg allerede har fortæret en hel plade Marabou – men så bliver det dagen efter, og der er jeg bare så meget mere træt og sukker-trængende at det alligevel bare ender med en bolle med tandsmør, efterfulgt af en lur kl. 10….

Når jeg tænker tilbage på ting jeg synes var mega fedt for et par år siden, er jeg alligevel ret glad for at jeg aldrig nåede at anskaffe mig et par ‘creepers’, dengang alle i blogverden gik med dem. For hold nu kæft hvor er det egentlig noget af det grimmeste der er blevet opfundet til fødder, lige efter crocs haha!

Jeg fatter vitterligt ikke en fløjtende skid, af det der med at man i udlandet lægger nyfødte spædbørn i de der kuvøser på en stue med en hel masse andre børn lige efter man har født (jo selvfølgelig hvis der er en god grund til det, ifht. komplikationer og den slags, men raske børn, wtf?!). Hvis nogle havde fjernet Ibi mere end én meter væk fra mig lige da jeg havde født, tror jeg at jeg havde nikket dem en skalle! Første gang jeg var længere væk fra hende, end en tur på toilettet i fred, var hun omkring 6 måneder og jeg skulle lige en halv time til lægen. Det føltes fuldstændig absurd og jeg kunne slet ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre af mig selv!

Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne lide rødvin og øl, det er bare sådan lidt mere voksent end at sidde der og bede om en mokai eller et eller andet, andet super provins. Og alle slags oste! Det er så steneren at bestille tapas uden ost. Det er jo ligesom halvdelen af retten.

Jeg er rigtig struktureret når det kommer til planlægning. Jeg laver lister og skemaer for alting og har altid en helt bestemt og stram plan for alting. Så sker der bare et eller andet når det skal udføres, og jeg ender altid med at misse halvdelen, ikke overholde tidsplanen eller også kommer det jeg har planlagt bare slet ikke til at ske. Og det er slet ikke blevet nemmere efter jeg begyndte at reproducere mig selv – sådan nogle børn gør ikke den slags lettere!

Jeg synes 3D scanninger er noget fucking underligt og uhyggeligt noget. Det ligner i forvejen en alien, og egentlig ikke noget man har lyst til at have indeni sig, på de der almindelige scanninger hos jordmoderen, og så tager man den lige til next level med en 3D scanning! Det ligner mest af alt en klump modellervoks, en 5-årig har prøvet at forme som en baby – uanset hvor sød den så end er når den kommer ud i virkeligheden.

Jeg synes virkelig at britisk accent lyder helt forfærdeligt, og hvis man er lidt depri i forvejen er det bare den dårligste idé, at sætte sig ned og se et eller andet britisk tv-program!

Rasmus synes at jeg har en særdeles dårlig og underlig slik-smag. Det forstår jeg virkelig ikke – det lækreste i hele verden er da Bubs Godis?!

Jeg er lidt en nørd når det kommer til serien ‘Friends’. Jeg har set den så mange gange at jeg er holdt op med at tælle. Jeg kan alle replikkerne og ved endda for det meste hvad de har på af tøj uden at kigge, men kun ved at lytte til det. Jeg sætter for det meste også Friends på som baggrundsstøj i stedet for f.eks. musik/radio.

Hvis der er noget jeg hader, så er det ruccola og pinjekerner – to ting der bare smadrer en god salat fuldstændig!

Når jeg ser en politibil bliver jeg altid vildt nervøs, på trods af at jeg er helt uskyldig. Selv når jeg bare går på gaden og ikke engang cykler eller sidder i en bil, bliver jeg nervøs. Tænk nu hvis de kunne læse mine tanker, og buster mig i at jeg engang gik overfor rødt, eller dengang jeg kørte fuld hjem på cykel, med en veninde bag på?!

Jeg har et lille crush på Lukas Graham og Topgunn!

Jeg gad godt gå til kor eller dans, på trods af manglende rytmisk sans og svært klodset motorik – men i Næstved skal man åbenbart være pensionist for at gå til nogen af delene!

Jeg bryder mig virkelig ikke om hunde fordi de altid er så nærgående og kommer alt, alt for langt ind over min personlige grænse! En ting er når alm. mennesker kommer for tæt på, men de savler i det mindste ikke på mig, eller lugter mig i skridtet! Og det er virkelig også som om at INGEN hundeejere forstår hvorfor jeg ikke gider sætte mig på hug og nusse deres fedtede, ildelugtende pelsbold over hele kroppen! DEN ER DA SÅ NUTTET?! NEJ!

Jeg er meget sensitiv (læs: sart og måske lidt sippet), overfor skarpt lys, lyde og lugte. Hvilket heller ikke gør overstående punkt meget nemmere. Det kan måske opfattes lidt som om jeg er lidt af en snob, men hvis bare man kender mig og acceptere at sådan er jeg altså, så er jeg faktisk meget elskværdig!

Jeg synes Birgitte Hjort Sørensen og Neel Rønholt er nogle af de smukkeste kvinder vi har i Danmark. Jeg kunne kigge på dem i evigheder af misundelse over deres fuldstændigt perfekte ansigter og smukke træk!

Jeg er en totalt sucker for andre kvinders fødselsberetninger, efter jeg selv er blevet mor. Både de sjove, de sørgelige, de gode og dem der ender galt. Efter man selv har fået børn kan man bare sætte sig ind i alle tænkelige situationer, og jeg ender ofte med at tude en lille smule når jeg har læst én!

Jeg bliver utroligt tilfredsstillet når jeg kigger under ‘opslag du synes godt om’ på Instagram. Det er sådan en god inspirationskilde med alt det bedste fra instagram, og det er altid et sted jeg kigger når krea-klappen er gået ned.

Jeg synes det er vildt mærkeligt at det ikke er lovpligtigt at bruge cykelhjelm når man kører på cykel. Når nu det er lovpligtigt at bruge sikkerhedssele i bilen. Det giver ligeså lidt mening som at alkohol er lovligt men hash ikke er – enten burde begge være lovlige eller også burde begge være ulovlige!

Skriv et svar

